Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Nikolina - 22 februari 2011 19:40

Bus Ellie vill inte äta fortfarande. Bara amma lite. Ska ringa BVC imorgon.

Jag har packat upp en hel del o rensat och lagat en skitgod middag (kyckling, creme fraishe bladspenat & soltorkade tomater med pasta).

Ellinore kryper omkring o börjar pillra med saker hon inte får pillra med. Sen ställer hon sig upp mot tex bordet, tv bänken, soffan - och vet inte hur hon ska ta sig ner. Hon står upp på fötterna och håller i för kung o fosterland och vet inte hur hon ska ta sig till för att komma ner på golvet igen. Snuttan! Blir mycket spring efter henne nu. Lill snuttan!

Funderar på att ta ett bad med henne nu innan Tommie kommer hem. Hoppas hon somnar bra sen. Tror hon behöver sova, hon har varit kinkig idag!


Jag ska göra en kopp te till 21:00 o mysa framför två tv-program på raken:

99 saker man måste göra innan man dör

stockholmsnatt


En tjej jag känner har tipsat om stockholmsnatt i sin blogg då hennes kompis är med där. Lite kul när man "vet vem det är" som är med.



Men nu ska jag ta ett bad med Ellinore & invänta Tommie!

Puss


Av Nikolina - 22 februari 2011 13:48

Ingredienser:

5 dl havregryn
2 dl vetemjöl
(jag använder fullkornsvetemjöl)
1 dl pumpafrön
(jag hittar inte det så jag använder pumpakärnor som jag grovhackar)
1,5 dl krossade linfrön
0,5 dl solrosfrön
0,5 dl valnötter
1 msk bakpulver
5 dl havredryck
100 g aprikoser eller annan valfri torkad frukt
½ tsk salt

 

Gör såhär:

Klipp den torkade frukten i mindre bitar och grovhacka valnötter. Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt havredryck och blanda. Bre ut degen på en bakplåtsbeklädd långpanna så att brödet får en tjocklek på ca 3 cm. Låt gräddas i ugn på 200 grader i ca 20 min.

I min långpanna blir degen betydligt tjockare så första gången jag gjorde tyckte jag att degen var lite för degig (inte riktigt klar längst ner) så denna gången tog jag mindre deg (så det verkligen var 3 cm), då blev det mycket bättre.

 

Supergott!! Man kan ju variera den torkade frukten som sagt.

Blåbär, russin..

 

Har ni något gott och nyttigt recept på typ vad som helst?

(Förrät, varmrätt, efterrätt...)

Dela gärna med er!! :)

 

  

Av Nikolina - 22 februari 2011 13:10

Sitter o dricker kaffe :) Åt nyss lite lunch. Stekta ägg med spenat :)

Gick ut på en långpromenad vid 11. Gick i över en timme, så skönt när det var sol men sen började det som sagt snöa.

Jäklar vad svettig jag blev med vantar och allt!


Ringde kyrkan också.

Det blir ett juni dop! Kommer bli så bra! :)

Trött på alla som säger att hon är för gammal då.

Vi har ju valt detta själva! Vi vill att hon ska vara äldre och kunna vara med lite. Finns inget finare än en dopbild där barnet kan sitta, tycker jag!

Ellinore ska minsann också få käka tårta på sin dopdag, så det så ;)


  


Finaste Elton som sitter utanför kyrkan i sin dopklänning.

Har bestämt vilken färg vi ska ha på banden :) Inte rosa som dom flesta tjejerna brukar ha.


Nu hör jag att lillsnuttan har vaknat.

Hörs senare,

puss!

Av Nikolina - 22 februari 2011 09:31

Sitter och äter lite frukost! :)

Fil med frön & hallon samt mitt goda hälsobröd. Bakade nytt igår och det blev goare än förra, verkligen jättegott! Bra start på dagen :)

Jag mötte Tommie igår när han kom hem och sen gick vi en sväng till centrum. När vi kom hem nattade vi Ellie och sen gick vi o la oss vi också nästan på en gång.

Vet inte vad det är med Ellinore men hon äter typ INGET på dagarna och vill ligga o amma hela nätterna. Iförrgår åt hon en massa köttfärssås o spahetti, det gick hur bra som helst då men nu vill hon inte ha mat. Måste sluta amma så mkt på nätterna och börja ge vatten. Hon sover ju i sin säng först men sen när hon blir hungrig är jag så trött att jag bara lyfter upp henne o lägger henne bredvid mig. Skulle vara skönt om hon ville sova i sin säng hela natten.

Att sluta amma var svårare än jag trodde!

Nu är hon drygt 7 månader och jag har inte slutat. Första tanken var att amma tills hon är 8 månader men nu när hon fick tänder vid 6 ville jag sluta bums.

Om man orkar kanske man ska försöka ge henne vatten tre nätter irad nu. Kämpa sig igenom dem. Brukar ju ta ungefär 3 nätter innan vanan försvinner. Men hon lär väl dricka upp allt då hon älskar vatten :P



Hur som helst, det är redan städat här hemma så vad ska man göra idag?

Tommie har åkt iväg till jobbet. Har ju fortfarande lådor kvar att packa upp, kanske ska göra det och gå en långpromenad??


Tror jag ska titta på "99 saker man måste göra innan man dör" ikväll. Verkar kul.

Har ni några saker ni bara MÅSTE göra ??

Ett av mina var att föda barn :D

Sen vill jag tattuera mig(blir förhoppningsvis efter sommaren), gifta mig, hoppa fallskärm (kommer aldrig våga), åka till NY (har vi faktiskt börjat prata om).

Min allra största dröm är att mina barn ska få en fin och bra uppväxt i ett hem som vi trivs i. Det betyder verkligen ALLT för mig.


Nu ska jag äta upp o busa med Ellie <3


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Nikolina heter jag och är 21 år gammal. I mitten av Juli 2010 förändrades mitt liv föralltid. Världens finaste lilla tjej kom till världen och min dröm gick i uppfyllelse. I bloggen kan du följa min lilla familjs vardag och mina tankar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards