Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Godmorgon!

Av Nikolina - 22 februari 2011 09:31

Sitter och äter lite frukost! :)

Fil med frön & hallon samt mitt goda hälsobröd. Bakade nytt igår och det blev goare än förra, verkligen jättegott! Bra start på dagen :)

Jag mötte Tommie igår när han kom hem och sen gick vi en sväng till centrum. När vi kom hem nattade vi Ellie och sen gick vi o la oss vi också nästan på en gång.

Vet inte vad det är med Ellinore men hon äter typ INGET på dagarna och vill ligga o amma hela nätterna. Iförrgår åt hon en massa köttfärssås o spahetti, det gick hur bra som helst då men nu vill hon inte ha mat. Måste sluta amma så mkt på nätterna och börja ge vatten. Hon sover ju i sin säng först men sen när hon blir hungrig är jag så trött att jag bara lyfter upp henne o lägger henne bredvid mig. Skulle vara skönt om hon ville sova i sin säng hela natten.

Att sluta amma var svårare än jag trodde!

Nu är hon drygt 7 månader och jag har inte slutat. Första tanken var att amma tills hon är 8 månader men nu när hon fick tänder vid 6 ville jag sluta bums.

Om man orkar kanske man ska försöka ge henne vatten tre nätter irad nu. Kämpa sig igenom dem. Brukar ju ta ungefär 3 nätter innan vanan försvinner. Men hon lär väl dricka upp allt då hon älskar vatten :P



Hur som helst, det är redan städat här hemma så vad ska man göra idag?

Tommie har åkt iväg till jobbet. Har ju fortfarande lådor kvar att packa upp, kanske ska göra det och gå en långpromenad??


Tror jag ska titta på "99 saker man måste göra innan man dör" ikväll. Verkar kul.

Har ni några saker ni bara MÅSTE göra ??

Ett av mina var att föda barn :D

Sen vill jag tattuera mig(blir förhoppningsvis efter sommaren), gifta mig, hoppa fallskärm (kommer aldrig våga), åka till NY (har vi faktiskt börjat prata om).

Min allra största dröm är att mina barn ska få en fin och bra uppväxt i ett hem som vi trivs i. Det betyder verkligen ALLT för mig.


Nu ska jag äta upp o busa med Ellie <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nikolina - 26 februari 2011 14:43


     Min fina tjej. Vår vackra dotter. Det finaste vi gjort, det vackraste vi fått. Vi älskar dig <3 ...

Av Nikolina - 25 februari 2011 22:59


Igår vid 21 åkte jag iväg till Ullis jobb och mötte upp henne när hon slutade. Vi tog en promenad hem, tog ca en timme - bra jobbat! :) Vi avslutade med att gå och handla och sen gick vi hem hit o spelade Rappa Kalja med Tommie. Skitkul :)   Id...

Av Nikolina - 24 februari 2011 14:52


Har varit och kollat runt inne på dagiset idag. Fick se alla rum, träffa personal, höra om vad dom brukar göra, titta på bilder, osvosv. Jättebra verkade det! Har ansökt om dagisplats nu :) Spännande. Efter det gick vi hem till Ullis o drack kaff...

Av Nikolina - 23 februari 2011 22:06

Åhhhh, vad mätt jag är ! Har ätit världens godaste middag!! Morötter i ugn, pommes, skysås och fläskfilé - så jäkla gott! Jennie gjorde världens godaste sås. Kan helt klart säga att det var en av dom godaste såserna jag NÅGONSIN smakat. Ville typ h...

Av Nikolina - 23 februari 2011 16:50


Idag kom Madde hit med sina två små söta Smilla & Colin. Colin & Ellinore är så gulliga tillsammans! Nästan exakt lika stora och kan samma saker (C är ca två veckor äldre än E) , dvs klättra, krypa och även tro att dom kan mer än dom kan! (Försöka st...

Presentation


Nikolina heter jag och är 21 år gammal. I mitten av Juli 2010 förändrades mitt liv föralltid. Världens finaste lilla tjej kom till världen och min dröm gick i uppfyllelse. I bloggen kan du följa min lilla familjs vardag och mina tankar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards