Alla inlägg under januari 2011

Av Nikolina - 10 januari 2011 19:29
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nikolina - 10 januari 2011 16:55

Det är inte lätt att få Ellinore att sova (trots att hon är jättetrött) för hon kryper bara runt. I sin säng kryper hon runt och tillslut skriker hon för att hon inte kan ta sig någonstans. Lägger jag henne bredvid i soffan är hon efter två sek på andra sidan av den, samma sak i sängen. Brottar sig ned med huvudet mellan alla kuddarna. Sötnosan :) Tänk när hon kan krypa 'på riktigt', gå och springa!

Full rulleeee :)

Hon blir helt anfådd av allt krypande så hon stannar alltid upp o andas, kikar på oss o ger ifrån sig ett brett leénde och sen fortsätter färden.

Hon ser så himla busig ut. Om man frågar henne vad hon gör och lyfter upp henne börjar hon skratta som bara den! :)


Kollar på Lyxfällan nu. Fan vad sur jag blir på föräldrar som tigger från sina föräldrar. Som shoppar o super och låter morsan komma med mat o betala räkningarna. Det är så himla oansvarsfullt. Vet flera stycken som har det så, och ändå planerar fler barn! Hur tänker man då?

Skämms man inte när man ringer o ber sina föräldrar betala ens räkningar och mat? Och hur tänker föräldrarna som gör det? Varför säger dom inte ifrån?

Man får ju ta sitt ansvar!

Tillslut måste det ju gå för långt. Räkningarna blir för många osv.. jag skulle få panik.

Är man vuxen och har barn får man ta ansvar!

Visst, självklart kan man få hjälp om det krisar någon gång osv.. men att någon annan ska betala ens räkningar och / eller mat varje månad är ju helt sjukt.

Som förälder skulle jag hellre hjälpa min dotter att söka jobb än att bara se på när dens egna pengar läggs på helt onödiga saker.

I avsnittet nu är det en mammaledig tjej som är ute o festar, fikar o shoppar för sina pengar och hennes mamma betalar hennes mat och räkningar.. ush.

Jag förstår inte hur man tänker alltså.


Nu ska jag snart laga lax, mums!

Av Nikolina - 10 januari 2011 14:44

Vilket härligt väder vi har! :)

Vi tog en promenad till doktorn idag då Ellinore har hostat en del (speciellt på nätterna). Skönt att vi fick en tid redan idag! :)

Allt lät och såg bra ut tyckte doktorn, så det är bara en vanlig liten förkylning. Skönt!

Ellinore får lite mellis/lunch nu. Naniiis :) Hon har verkligen börjat tycka om banan. Igår gav Ullis det till henne och hon åt en hel del, kul!

Hon är ju inte så jättemycket för mat. Försöker o vänja henne men hon får i sig ytterst lite. Brukar bara ge smakportioner. Tutten är bäst hittills, men nu så!


Ska göra lite kaffe när hon ätit klart, sen ska jag lägga mig o kolla på Unga Mödrar :) Senare ska vi baka!

10e Januari nudå. Inte långt kvar till flytt!!!!



Hörs senare, hoppas ni får en bra dag!





Av Nikolina - 10 januari 2011 08:57

När jag tittar på bilder från förlossningen och dom dagarna omkring den dagen vår prinsessa kom till jorden kan jag bli gråtfärdig.

Den känslan man hade. När vi väntade, undrade. Vi var så förväntansfulla!

Och när hon hade kommit. Det gick inte riktigt att koppla att det var hon som hade levt rövare inne i min mage. Hur kunde hon vara min och samtidigt så fin!?

Och hade JAG klarat mig igenom en förlossning helt okej? Man kände sig som en superwoman. Och det VAR man!

Den dagen hon kom till oss är den absolut bästa dagen i våra liv. Trots att jag hade värkar i 3 dygn så tycker jag att förlossningen gick jättebra. Hon kom ut hel och fin och jag mådde ju bra!

Har hört många som haft liknande förlossningar och dom har gjort kejsarsnitt med sina barn dom fått efter. Det skulle jag aldrig göra. Kejsarsnitt är den absolut sista utvägen för mig, att få föda sitt barn är så himla mäktigt.

Jag hoppas verkligen att jag ska kunna ge Ellinore ett eller flera syskon någon dag.

Trots att Ellinore snart är ett halvår så förstår jag inte att hon är min.

Har jag gått igenom en hel graviditet, har jag fött en dotter, är jag mamma, är hon verkligen vår? Har min dröm verkligen gått i uppfyllelse?

Jag kommer alltid göra allt för hon ska vara lycklig och må bra. Jag vill vara hennes bästa vän. Det finaste jag vet.

Vad som än händer, ska jag göra allt för dig. Du kommer alltid betyda mest för mig.

Ellinore Sidonia Josefin, mammas prinsessa. Min skatt, min lycka, min dröm.

Du förgyller mina dagar <3



  


  


Ellinores superlånga spindelfingrar :)

Undrar fortfarande vem hon fått det ifrån :)

Av Nikolina - 9 januari 2011 23:37


                  





Av Nikolina - 9 januari 2011 23:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nikolina - 9 januari 2011 08:45

Vår sötnos :)

 

Av Nikolina - 9 januari 2011 00:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Nikolina heter jag och är 21 år gammal. I mitten av Juli 2010 förändrades mitt liv föralltid. Världens finaste lilla tjej kom till världen och min dröm gick i uppfyllelse. I bloggen kan du följa min lilla familjs vardag och mina tankar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards