Alla inlägg under januari 2011

Mys

Av Nikolina - 19 januari 2011 15:37

Usch, vad Ellinore är snorig. Hon hostar och det rinner snor hela tiden. Lilla snuttan, hon kan knappt äta för att hon inte får luft och hon kan knappt sova för hostar hela tiden.

Nu vilar hon iallafall, kaffet är klart och nu börjar Unga mödrar!

Av Nikolina - 19 januari 2011 14:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Nikolina - 19 januari 2011 08:05

ont i halsen o täppt i näsan :(

Nu blire frukost!

Av Nikolina - 18 januari 2011 16:40

Ullis har varit här idag och Tommie har jobbat. Vi har druckit kaffe o kollat på skräckfilm.

Nu försöker hon lura med mig på paranormal activity 2 också, men jag vågar inte! Hihi.

Har sett klart alla Sex and the City avsnitt nu också. Lite deppigt :( Kanske ska ta o se första filmen, det var ju ett tag sen! Dom är ju så bra.

Ellinore är fortfarande snorig och lite febrig :( Hoppas verkligen hon blir bättre snart. Hon hostar slem hela tiden.

 

 

 

 

Tänkte börja skriva upp vad jag äter om dagarna för att både hålla koll själv och peppa mig själv att äta bättre :)

Sen vill jag gärna få in bra matrutiner, hoppar ofta över frukost eller lunch och det resulterar i att jag går hungrig om kvällarna.

 

Dag 1

07:00 Frukost: Havregrynsgröt med mjölk och russin, en apelsin, ett glas vatten

10:00 Mellanmål: En banan

12:00 Lunch: Lax med lite pesto på, lite ris, sallad, broccoli & lite dressing samt vatten

15:30 Mellanmål: Ett äpple & 1½ kopp kaffe

18:00 Middag: Stekt kassler med matvete, wokgrönsaker, sallad & en knäckemacka samt ett glas citronvatten

21:00 Kvällsmål: Blir en kopp te och eventuellt en knäckemacka med kalkon, får se.

Träning: Promenad på 1h & 40min med Tommie! :)

 

  

 

Min middag. Jättegod!

 

Har som sagt gått en promenad med Tommie nu. Så himla skönt! Pratade om allt mellan himmel o jord. Om flytten, vår framtid, gamla minnen osvosv..

Hörrni, har ni hört det där om stjärntecken?? Att man har bytt? Jag tror ju verkligen inte på sånt där. Visst kan man kolla i tidningen ibland vad det står men jag har alltid varit på gränsen mellan en skorpion & våg och sen så tror jag helt enkelt inte på det. Ett gott skratt får man ju iallafall, för tänk dom som tattuerat in typ en stor skorpion över halva ryggen.. "Ja, jag var en skorpion förut!" eller vadå?

Nää, lite knäppt blir det allt.

Nu blir det te och mys i soffan innan läggdags.

Av Nikolina - 17 januari 2011 19:25

Är inne på andra koppen kaffe. Så sjukt trött! Blev ju väckt flera gånger inatt och ändå gick jag upp o tvättade imorse, så inte så konstigt.

När vi gick till affären för att handla mjölk såg vi massa blommor och ljus ligga vid väg kanten.

"Vila i frid vår älskade vän"

Vad är det som händer??


Tommie håller på att laga lasagne :)

Trodde inte att det skulle vara ett skit på tv ikväll men det är ju "Konferensresan" wiho! Förra avsnittet var roligt tycker jag..

Shit vad seg man är, skulle kunna somna nu BUMS. Men det är ju lite för tidigt.

Lär somna tidigt ikväll iallafall. Hoppas snuttan också vill det!


Vilken uppdaterad blogg, så kan det gååå.

Nä, jag är alldeles för trött för det här.

Ska sörpla upp kaffet, äta lasagne, amma Ellie och mysa i soffan.


puss

Av Nikolina - 17 januari 2011 15:14

Är det normalt att poliserna går runt och knackar dörr för att få information när en våldtäkt har skett? Känns som om det kanske var en väldigt grovvåldtäkt då dom spärrat av skogsdungen här vid oss också. Obehagligt.

Man tänker ju att det säkert var en tjej i min ålder. Men tänk om det var en kille? Ett nästintill barn? Eller varför inte en 80årig dam. Att ge sig på dom som är funktionshindrade är så lågt så det finns inte. Det är lågt hur som helst men jag tycker extra synd om äldre som har det svårt.


Hur som helst. Det är tvättdag här hemma!

Jag håller på att lagar lunch. Slängde ihop lite grejjer vi har hemma så det blir någon sorts bacontomatsåsröra med pasta. Funkar nog! =)

Sen blire lasagne för vi har plattor som går ut om några dagar så får passa på.

Ingen märkvärdig dag alls. Ska ta fram sopsäcker o börja lägga ner ren tvätt däremot! Börja tömma våra klädskåp lite och lägga i sopsäckar tills flytten.. alltid skönt att börja lite smått! =)


Just det, Ellinore sover!! Hon har gjort det i kanske 40 min och jag hoppas att hon gör det en stund till. Hon har varit lika ledsen idag som hon var inatt nämligen så hon behöver sömn.

Underbart. Men nu måste jag fortsätta med maten, kram.

Av Nikolina - 17 januari 2011 11:41

När jag gick hem från tvättstugan såg jag att det stog tre polisbilar här ute på vår gård.

Nu var södertörnspolisen nyss här och plingade på.

Har tydligen varit en våldtäkt på gården precis utanför oss.

Under tiden vi har bott här har vi hört om 3 våltäkter (eller försök) i området där vi bor.

Jag har aldrig hört om så många under hela mitt liv.

 

Man blir så jäkla arg och rädd när man hör sånt där.

 

  

 

 

Av Nikolina - 17 januari 2011 10:58

Oj, vad Ellinore skrek inatt :(

Hon sov korta stunder men så fort hon vaknade till skrek hon i ren panik. Fanns inget som hjälpte :( Vi sjöng, gungade, gick runt med henne, försökte mata henne, använde nässug och gav vattenlösning men hon bara skrek o skrek.

 Gjorde så ont i hjärtat och jag var så trött att jag knappt kunde öppna ögonen.

Tommie tog henne varje gång och gick ut i köket och försökte lugna ner henne så jag har fått sova rätt bra ändå.

Så jobbigt när hon inte kan berätta vad som är felet! Men jag antar att det är för att hon är så slemmig och hon får inte luft så lätt alla gånger.

Hoppas hon mår lite bättre idag.


Nu har jag precis varit i tvättstugan. Tommie & Ellie sover.

Härligt att det är plusgrader ute då jag vill ha vår så fort som möjligt men slasken diggar jag inte direkt... plus att det är snor halt så man måste ju gå sakta igenom alla vattenpölar.

Våren kommer sitta fint sen :)

Då blir det långpromenader till farsta längs vattnet!

Presentation


Nikolina heter jag och är 21 år gammal. I mitten av Juli 2010 förändrades mitt liv föralltid. Världens finaste lilla tjej kom till världen och min dröm gick i uppfyllelse. I bloggen kan du följa min lilla familjs vardag och mina tankar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards